+Follow Dashboard Refresh Exit
FairyTales
The Owner
Shopping Centre



This template made by Akira Himesama. Inspired by her, he and this. Materials got from Google, Tumblr, We♥it. Gif pictures made by her. Tell me if I used your materials but i didn't mention here :)

Best viewed in Google Chrome only.

Copyright 2012 by Akira Himesama © All right reserved.

Perlu Ke Tahu Semua Benda Aku Nak Cakapkan Ni?

Sunday, December 18, 2011 ✖ 5:35 PM ✖ 2 comments


Assalamualaikum
Kali ini mungkin entry tahap kuasa tinggi. Entry kali ini mesti jiwang habis. Entry kali ini mesti buat korang menagis. Entry kali ini mesti buat korang rasa 'Geli ah, aku nak baca'. Entry kali ini mesti buat korang rasa nak unfollow aku. Entry kali ini mesti buat aku menagis. Entry kali ini mesti 'Ah lepas ni, kena share'. Entry kali ini memang aku menaip penuh dengan kepedihan di hati. Oyjeahhh, kepala lutut berapa bnyk entry kali ini, entry kali ini X)

Hai lelaki diluar sana, dishopping mall, dikaki lima, didisko and yang tengah makan tu. 

Korang tahu tak, bila ada pasangan means ada awek. Tahu tak awek korang tu nak apa sebenarnya dari korang wahai kaum Adam. Adakah korang tahu atau tidak tahu atau buat taktahu atau korang memang sgt noob? Kalau taktahu tu memang kau bukan kaum Adam mahupun lelaki sejati. Hihi.

Lelaki yang sejati bukanlah dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang sekitarnya.

Disini aku bukan mahu bersajak mahupun bersengketa. Aku cume ingin menyatakan kaum Adam tidak sempurna tetapi kita harus menghormati mereka. Mereka jugaklah ketua dalam semua perkara. Ini fakta bukan reka cipta mahupun reka-II. Walaupun lelaki kita harus hormati tatkalah eh tatkala perempuan haruslah didampingi. Bahasa apa aku belajar ni. Haha. Hentam saja lah.

Hati perempuan jangan kau berani sakiti k. Termasuk aku. Haha. Kau sakiti ada padahnya. Kau jua yang merana kerana sakiti hati perempuan. Jangan kau pk perempuan tidak boleh buat apa-II. Jangan kau pk kaun Hawa lemah. Sesungguh nya kaum Hawa ini perlu dipelihara seperti membela kucing mahupun arnab. Aku dah merapu kbaii.

Lelaki yang sejati bukanlah dilihat dari kelantangan suaranya tetapi kelembutan mengatakan kebenaran.

Didunia ini tiada perempuan yang sempurna dicipta. Perempuan tidak banyak kemahuan nya ketika mencari pasangan hidup. Perempuan hanya memerlukan seorang lelaki yang boleh membimbingnya ke arah yang benar. 



Gambar kasut tu tadak kena mengena -,-





Written By: Fasihah Latiff



2 Comments:

Blogger yaya said...

suke ur words .. stuju sgad2

December 18, 2011 at 5:39 PM  
Blogger FASIHAH ♥ said...

Hehe, thanks :)

December 18, 2011 at 5:46 PM  

Post a Comment